L2 Okinawians

Forum Klanu Okinawians


#1 2011-10-21 00:00:21

CrYsTaL

Moderator

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 10
Punktów :   

Shillen Knigh - opis profesji

Shillien Knight
http://img3.imageshack.us/img3/3456/47677766.jpg

Więc tak.. jedziemy od początku:




1. Equipment:

Od początku uczulam, nie bierzcie bluntów. DE nie maja problemow z accuracy, jakie na poczatku uswiadczaja Human knighci, no i traci sie wielki atut w postaci stinga (który notabene zadaje ostry dmg w polaczeniu z viper cube)


NG: Wooden set (HP bonus ftw) + top sword

D gr: Brigadine + Elven sword. Jezeli nie chcecie wydawac (co na offie jest dziwne bo są tanie commony), mozna kupic tanszy armor i jakiegos wiekszej roznicy nie bedzie.

C gr: Są dwie opcje. Teoretycznie można biegać w Composite (+5795 Weight Gauge, With Shield +5.26% M.Def) lub w Full plate (+269 HP, With Shield +5 shield blocking rate, czyli bonusy nie tak genialne, zeby mialy pomoc w szybszym expie). Ja bralbym composite mozna targac wiecej ssow - rzadzej wracamy do miasta po restock. Sprawa broni - Samurai longsword + focus tylko i wylacznie... może być OE, dobrze OE SLS daje rade przy B grade mastery nawet. Zakladamy nasze ukochane dye +str -con do expa. Jak ktos lubi szybszy exp mozna pojechac całkowicie po con i dac DYE PRowskie, czyli +5 str +4 dex -9con. Osobiscie nosze tylko +4 str -4 con i jest wporządku.

B gr: Prosta zasada - chcemy jak najkrócej biegać w B gradach. staramy się więc maksymalizować p atk i ogólny dps. Kupujemy więc BW (o ile nas stać, to jest drogi dosyć armor, ale najlepszy), no i keshanberka z focusem (lub damascusa, ale damascus jest drogi i nie sadze zeby ktos grajac normalnie na serwerze (w sensie totalnie legit) miał damascusa już na 52. Do broni wkładamy oczywiscie focus. Można też brać Avadona (ja go uzywałem jakis czas), nie wyglada najgorzej i daje dobre bonusy (Increase HP by 294, +24% Shield Defense (when shield equipped) nie obcinajac przy tym str jak to robi doom. Niektorzy mówią że lepszy jest zubei (+5% pdef, +294 HP), ale wygląda paaaskudnie.

A gr: No i jestesmy przy A gradach. Znowu dwie głowne drogi, ale bardzo podobne - Tallum albo Majestic. Tu mamy lekki dylemat, w Tallumie bedziemy szybciej expic (z racji ze armor wyciaga mocniejszego DPSa), no a w majesticu mamy wiekszy spike dmg, lecz mniejszy dps, dostajemy stun resist i accuracy (dobre vs light userzy, których mamy zresztą zabijać). W tallumie znowuż uniesiemy więcej stuffu (czyli wszelakich SSow, bssow, hp potek, cp potek, łuków, mage mieczy i czegokolwiek sobie dusza zapragnie). Poison / bleed resist jest dobry do FoDu. Dylemat jest lekko duży, osobiscie wybrałem majestic z racji stun resista no i tego ze to jest bardziej armor pod pvp. WYbór tutaj raczej zalezy od gracza. Co do miecza - OE damascus jest bardzo dobry ale cieżki do zrobienia. Bierzemy więc Dark legiona z rsk focus, staramy sie utrzymać hp gdzies w okolicach 1/2 i możemy expac dosyc szybko, jak na tanka. Gdzies ponad 60+ zaczną od nas wymagać health broni do tankowania RB, kupujemy więc tego delusiona z healthem (który i tak sie przyda po trzeciej profesji a do czego, zaraz powiem ). Można brać dodatkowo łuk do pvp (z dancami mozna zadac troche dmg w robe usera, kto oglądał serie Turnpoint gdzie BD pieknei rozjezdza ludzi drac bowem ten wie) lub mage miecz do Lighting strike, ale to juz zalezy od gracza. Na pewno cięzko jest targać te wszystkei rzeczy majac ofensywny setup .

S gr: I tradycyjnie dwie drogi, jak zwykle. Albo zostajemy w majesticu (ja do najbogatszych nie naleze więc zostaje w maju) z IC shieldem (element stabby lekko bolą ale da sie wycierpieć), lub kupujemy IC. Forgotten blade ofc z focusem, co jest chyba oczywiste. Kwestia elementu: dla SK są fajne trzy elementy + 1 do pewnej lokacji. Fire lub water - te są dobre z bashem zenchantowanym na +weaken water/fire. Z kolei dark jest dobry do MoSu no i do dpsowania judgementem, dosyc ładny dmg z judgementa leci majac 150 dark. Trzecia opcja to Holy z uwagi na Hellbound Isle, gdzie moby są demonami głownie. Gdzies na innym forum czytałem jeszcze o Wind dla SK z uwagi na Pain of shillien, ale raczej nie opłaca sie wkładać najdrozszych stonów dla skilla z niemal endgame lvlu . Dobrze by było mieć draconica z Focusem i z elementem do mass pvp.

S-80: Nie mam zielonego pojęcia, jeszcze nie doszedłem do tego. Icarus sawsword chyba ma opcje focus, nie wiem jakie bonusy ma dynasty armor, wydaje mi sie że ten z shoulderami dla tanków ma resist stun. W kazdym razie jak mamy kase bierzemy go, jakie by bonusy nie miał

Teraz, po co nam C grade bron z healthem?

Ano na 78 dostajemy fajniutki skill o nazwie Touch of death. Dosc mocno uwala postac: -90% cp, ściaga 5 buffow, zmniejsza resist na debuffy. Do tego nawet gdy nie wejdzie zawsze zbija 5 buffow i zbija 90% hp (ale nie zmniejsza max wartosci gdy nie wejdzie ><). Żeby go odpalić musimy mieć mniej niż 75% hp. Robimy więc tak: sciagamy rekawiczke w majesticu, zakładamy bron z healthem i wrzucamy ToDa juz na poczatku walki na oly.

I sprawa której nie moge ominąć, czyli banish seraph. Nasz ukochany skill po lvl 74. Dzieki temu skillowi (po dosyc hardokorowej grze zreszta) nabiłem 40% w niemal 5 dni na lvlu 76. W skrócie możeby twoshotnąć angela x4 hp i zabic go w niecałe 3 sekundy (jezeli mamy szczescie). Skill lubi byc zdradliwy, zjada mase adeny ale jest to bardzo szybki exp jak na solo. Co nam potrzeba?

*GHP
*Eliksiry na mane
*Jakikolwiek dagger (nawet nograde za 100a)
*Eliksiry na HP
*Atk spd potki i running potki, najlpeiej te od 7 signs
*Ogromne ilosci soul ore
*Opcjonalnie dye +dex ale dawałem rady na czysto


Wchodząc do MoSu (bo tam expi sie w miare dobrze, korytarz jest zawsze wolny i łatwo do niego dojść, zamiast targać się na TOI 10+ ...)ściągamy broń, mobki tracą wtedy aggro (nadal uważamy na monastic crusaidery czyli te wielkie anioły z skrzydłami, one sie lubią doczepić nawet gdy nie mamy broni). Idąc prosto dojdziemy do korytarza, tam zostajemy. Wyciagamy daggera i spokojnie banishujemy kazdego monka po kolei, gdy banish wejdzie dobijamy power strike z miecza dla overhita i znowu dagger. Gdy zaagrujemy za duzo, sciagamy bron i uciekamy do port spota az moby nam znikna (od Gracii part 2 chyba mobki znikają gdy nas gonia po jakims czasie). Jezeli nie mamy przeciążenia, powinnismy wyrabiac z mana, w razie problemow odpalamy elixiry

Ale czy ten cały Banish seraph jest efektywny?!

http://img818.imageshack.us/img818/2403/sk1l.jpg

Jest Ale zjada ogromne ilosci adeny. Na obrazku - exp na vit 0 !


2. Lokacje do expa

Generalnie exp do 61 podzielić można na solo i duo/trio. Najbardziej opłaca się własnie bić w party 2-3 osobowym, lub solo.


*1-20: Jakikolwiek niski spot, można najpierw isc d odark forest i powoli posuwać się w strone School of dark arts, gdzie zostajemy do uber 20 lvla!
*20-40: Solo katakumby, na seal stonach latwo dorobic się D grade sprzętu bez niczyjej pomocy.
*40-61: Tutaj można już probować duo/trio, lub zostać przy solo.

-Solo: Cata 40~ Branded, Cata 50~ Apostate, Cata 60~ Witch
-Duo/trio: Rift 40/50/60.

Uwaga co do riftu - omijamy małe roomy, nie oplaca się w nich bić - traci się tylko czas bijąc moby dające gowniany exp i mogące potencjalnie zabić (chociażby small nuke room ). Po wejsciu do duzego pokoju, od razu biegniemy w róg razem z naszymi. Sprawdzamy, czy to nie jest tzw AOE room - czyli room z mobami 1/2 hp. Jeżeli nie - zostajemy i bijemy. Exp skacze naprawde ładnie, szczególnie w duo z bladedancerem - SK hexuje, BD rzuca dance. W trio mając jeszcze jakiegos fightera, exp skacze masakrycznie szybko, leci masa lifestonów.

*61-68: Dwie możliwości - albo solo w Forsaken plains do 64 na shamanach (ladny exp) lub doom hill na undeadach, albo po prostu "party plx plox" na klanowym.
*68-76: Można bawić się banishem na toi 6 chyba (tam gdzie są psy). Przez toi 5 przebiegamy, mając odpalone shield fortress, guard stance i spamujemy elixirami i potkami ile wlezie. Nie zdazylo mi sie jeszcze nie dobiec na 6tke lub zaliczyc zgon na 5tce. Druga mozliwosc expa - okolice goddard, na short attac kweak point mobach.
*76-?: MoS, banish seraph, albo AOe party.

3. PVP

Gra sk nie polega na wciskaniu wszystkich debuffow jakie sie ma na jeden target i bynajmniej gra ta klasa wcale nie jest prosta (moim zdaniem to najtrudniejszy tank i bardzo trudna postac do perfekcyjnego opanowania, gdyż bardzo często trzeba zmieniać target i wrzucać różne debuffy na różnych enemy).


Z reguły hex rzuca sie w ten sposób że assystujemy jednego z naszych archerów i wrzucamy hexa. Na wrogich archerow rzuca sie power brake i bash na healera/archera jezeli stoi gdzies w zamęcie ... Tod na poczatku najlepiej w jakiegos archera strzelic, coby mu uniemozliwic spam cp. LS mysle ze powinnismy uzywac jak najczesciej, dobrze by bylo trafic nim bishopa, bo o ile nie ma drugiego bisha to raczej sobie go nie sciagnie. Jezeli nie mamy zadnego z nich, rzucamy na obojetnie kogo, coby go wyłączyc z walki na te 30 sekund. Vengeance rzuca sie w wiekszej zadymie, daje effect target lock i do tego mamy sporo defa a przezyjemy jezeli healer stoi z nami ;]. No i trzeba czesto zmieniac targety zeby kubiki robiły swoje, od ct1 latają sobie kiedy chcą - wystarczy mieć tylko target naszego celu a one juz same beda sobie latac. Arrest raczej na archerow nie ma sensu rzucac, mimo escape shackle powinnismy go rzucac na daggera jezeli jest dosyc blisko naszych, da to chwilke czasu na odbiegniecie i przede wszystkim sciagnie na nas delikwenta (hate effect). Z mass hate raczej nie powinno sie przesadzac, najlepiej rzucac troszke w rozrzedzonym miejscu, zeby znowu nie pasc od razu. Od ct1 nie da sie juz spamowac hate ale naszczescie mamy inne skille do tego - arrest, judgement (tego powinien kazdy archer i dagger dostac od nas w prezencie), aura of hate i hate, co daje dosyc dobry efekt pseudospamu hate ;] Na temat skilli fuzyjnych nie wypowiadam sie bo jeszcze nie mialem jak ich użyć ;], ale mysle ze powinny byc takze uzywane z rozwaga, najlepiej gdzies z tylu przy archerach, musimy tez pamietac ze nie zawsze oplaca sie go uzywac (dziala na kazdego kto w nie wejdzie, czyli tez na naszych enemy). Teoretycznie rzecz ujmując (bo nie uzywalem go nigdy ;]) dobrze jest go rzucic na poczatku, bo po jakims czasie dochodzi do wymieszania grup ;]


Jak widać kazda klatwa ma inne zastosowanie i nie stosuje sie ich wszystkich na jednym enemy ( wyjatkiem moze tu byc sytuacja gdy assystujemy archera a ma on na targecie lucznika, wtedy leca hex, power brake i wedle mozliwosci judgement ;]

Pojęcia użyte przeze mnie, które mogą być niejasne:

DPS - damage per second, czyli obrazenia, jakie zadajemy w danej jednostce czasu (per second, czyli na sekunde).
Spike dmg - obrazenia zadawane jednym hitem lub krytem. Inna nazwa to Blunt dmg.
IC - Imperial Crussaider
MoS - Monastery of silence
Duo/trio - party skladajace się kolejno z dwóch/trzech osób.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wtd.pun.pl www.somethingaboutdance.pun.pl www.54dh.pun.pl www.boxserwis.pun.pl www.radio-narew.pun.pl